دانشجوی دوره دکترای رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
چکیده
امروزه آموزش عالی کشاورزی در کشور، با توجه به سرعت تغییر و تحول ها، کارآیی لازم را نداشته و فراگیران را برای سازگاری با شرایط متحول بخش کشاورزی آماده نمی کند. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری دانشجویان کارشناسی ارشد سه دانشکده ی مهندسی زراعی و عمران روستایی، دانشکده ی کشاورزی و دانشکده ی علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به تعداد 112 نفر انتخاب گردید. روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم نمونه می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای محقق ساخت برمبنای پیشنهادهای ارائه شده درگردهمایی روسای دانشکده های کشاورزی سراسر کشور می باشد. مهمترین نتایج آمار توصیفی بیانگر آن است که از میان پیشنهادهای ارائه شده سه پیشنهاد رفع مشکلات موجود در زمینه ی تشخیص صلاحیت ثبت شرکت های مهندسی مشاور، ارتباط مؤثر و سیستماتیک دانشکده ها با مراکز استانی مرتبط با بخش پژوهش و در نظر گرفتن هزینه ی استهلاک دستگاه های موجود در آزمایشگاه و رفع مشکل آزمایشگاه ها به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده و در اولویت بودند. همچنین مهمترین نتایج آمار استنباطی نشان داده است که بین دیدگاه دانشجویان دختر و پسر مورد مطالعه در خصوص مؤلفه برنامه ریزی، پیشنهاد ایجاد رشته ها و گرایش های مورد نیاز و تقویت تخصص های بین رشته ای و بازنگری در رشته های موجود به فراخور نیاز هر منطقه با اطمینان 99% تفاوت آماری معنی داری وجود داشت.
سواری ممبینی, آمنه. (1398). راهکارهای توسعه آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان). رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی, 2(2), 31-48.
MLA
آمنه سواری ممبینی. "راهکارهای توسعه آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان)". رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی, 2, 2, 1398, 31-48.
HARVARD
سواری ممبینی, آمنه. (1398). 'راهکارهای توسعه آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان)', رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی, 2(2), pp. 31-48.
VANCOUVER
سواری ممبینی, آمنه. راهکارهای توسعه آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی (مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان). رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی, 1398; 2(2): 31-48.