%0 Journal Article %T روش های آموزشی تأثیرگذار در کارآفرینی دانشجویان از دیدگاه دانش آموختگان رشته های کشاورزی(مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان) %J رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی %I دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان %Z 2588-7106 %A خسروی پور, بهمن %A برادران, مسعود %A غنیان, منصور %D 2018 %\ 11/22/2018 %V 1 %N 3 %P 65-73 %! روش های آموزشی تأثیرگذار در کارآفرینی دانشجویان از دیدگاه دانش آموختگان رشته های کشاورزی(مورد مطالعه: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان) %K کارآفرینی %K آموزش %K دانش‌آموختگان و کارآفرینی دانشجویان %R %X روش‌­های آموزشی مبتنی بر نیازهای آموزشی کارآفرینی دانشجویان، وجود یک رهیافت علمی مناسب در زمینه ترویج کارآفرینی، قبول این آموزش­‌ها توسط دانشجویان از جمله مواردی هستند که در اثربخشی دوره­‌های آموزشی کارآفرینی تأثیرگذار می­‌باشد. در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی روش­‌های آموزشی تأثیرگذار در کارآفرینی دانشجویان از دیدگاه دانش آموختگان انجام شد. جامعه آماری مطالعه دانش آموختگان رشته­‌های مختلف کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به تعداد 672 نفر بودند که تعداد 242 نفر از آنان با استفاده از فرمول مورگان و به روش تصادفی متناسب طبقه‌­ای، به­ عنوان نمونه آماری مطالعه انتخاب شدند. به ­منظور جمع­‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌­ای طراحی شد که اعتبار آن توسط صاحب نظران رشته ترویج و آموزش کشاورزی و پایایی آن با انجام آزمون مقدماتی تأیید شد. تجزیه تحلیل داده­‌ها با استفاده از نرم افزار spss انجام پذیرفت. نتایج نشان داد ارائه درس پیرامون راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای کوچک، انجام پروژه های تحقیقاتی پیرامون ایجاد کسب و کار کوچک مرتبط با رشته و تشکیل کانون یا مراکز کارآفرینی مهم­ترین تأثیر را در توسعه کارآفرینی مراکز آموزش عالی داشته‌­اند. %U https://eraa.asnrukh.ac.ir/article_87785_24cac4aa3cb8ff2494d01e7c0ca67534.pdf